Goed…. einde zomer…. weer olie lekkage, goh, wat orgineel zeg…

weer blok aan puin, 7000 km met de nieuwe set zuigers / cilinders… en weer overal olie…
wat nu, verkopen, in de brand ermee? zo de garage ingeschoven en weer nadenken wat nu weer te doen…

nu, begin 2017… toch maar weer geld opgespaard, lp’s verkocht (gelukkig had ik er nogal veel…) en maar weer opnieuw beginnen.
Maar, nu wel met een ander uitgangspunt! Nieuwe lessen van een kenner, nieuwe prijzen ook… niet meer voor een duppie op rang 1….

goed, de foto’s spreken voor zich denk ik…
als je carterplug met magneet er zo uitziet, dan is het blok wel overleden.
Dus, dag krukas, nokkenas, oliepomp en oliekoeler…..

Carter en koppen zijn naar een specialist in tuning gegaan, nu 2 ochtendjes daar mogen zijn en ontzettend veel bijgeleerd!
Maar goed, demonteren, daar begin je mee….

Veel ijzer in het blok, overal… overal sporen van vernieling, de ratel in het blok was ook wel een beetje eng zeg maar, best een naar geluid….
cilinder 1 is toch echt wel weer lekker gegroefd, ben benieuwd of er muziek uitkomt als ik m op de platenspeler leg….
cilinder 2, daar hoort toch echt geen plas olie?!?

Drijfstang lager van cilinder 1 is helemaal aan puin. Vandaar ook het glimmende goedje in de olie… en de mooie ratel….

Comments are closed.