Spookeend V1.5, Restarted!?!
Na de Crash met mijn eend, reed ik dus in de Visa. Wel een grappig wagentje hoor, maar, er zwaait niemand naar je als een eend tegenkomt. Het dak kon niet open, en hij reed veels te hard. Deze vonden we in Amsterdam. Voor 1000 Gulden was tie van mij. Goed, hij reed dan wel niet. De bak stond vast in de achteruit. Maakte mij niet uit, met de onderdelen van mijn zwarte moest er wel weer een rijdende eend te bouwen zijn. Na nader onderzoek bleek de koets van de blauwe zo slecht aan de voorzijde, daar was eigenlijk geen eer meer aan te behalen. Wat nu??? Na lang overleggen, hebben we besloten om de achterkant van mijn zwarte eend, die in elkaar zat, te vervangen door de achterkant van de blauwe. Want daar was de voorkant weer heel slecht van.
Nadat er besloten was dat we flink gingen verbouwen, kwam er hulp uit onverwachtte hoek. Andre en ik rommeleden altijd al samen aan brommers. Nu zag hij zijn kans schoon om aan auto’s te gaan beginnen. Ik moest naar mijn werk, ik was kok, en ik kon geen vrij krijgen in de zomer. Toen ik na 1 dag thuis kwam had Andre samen met mijn pa allebei de eenden al voor 75 % gestript. Hier hebben we net het nieuwe chassis weer rollend gemaakt. Mijn pa vond alles prima, maar alles moest wel verplaatsbaar blijven. Anders kon ie niet meer grasmaaien. Dan ligt de koets van de zwarte klaar om overmidden gezaagd te worden. Ik was die dag eigenlijk vrij, maar moest helaas toch werken. Ik heb dit dus niet met eigen ogen kunnen zien. Ik heb wel samen met mijn vader de juiste lijnen bepaald. Ondertussen ook mijn schoonvader gevraagd. Die was lasser, en heeft een heleboel rottigheid weten weg te halen. Op de achtergrond kun je zien dat we stukken uit mijn oude zwarte achterkant hebben geslepen als vulmateriaal voor de achterkant van de blauwe. Toen de blauwe achterkant klaar was, kon ook in die koets de zaag gezet worden. Even passen en meten, en eigenlijk waren de berekeningen helemaal zo beroerd nog niet. Alles nog even op het oude chassis gezet, van de blauwe, en jawel, alles paste eigenlijk erg goed.
Daarna een tent gebouwd om alles weer mooi zwart te kunnen maken. De deuren laten drogen in de zon. Ze waren eerst nog dof, maar door ze veel te wassen met water en Azijn, kwam na 2 weken de glans helemaal terug. Een dag mooi weer en alles stond weer te glimmen in de zon. En tja, wat kun je nu nog verder vertellen. Dit was gewoon genieten, na ruim een half jaar zonder eend, was tie eindelijk af. HEERLIJK
Hier alle tussendoor verhaaltjes en updates van Spookeend V1.5!
- Spookeend V 1.5….. The End
- Herfst!
- Spookeend V1.5, Rondje West-Voorne, alles op een rij
- Spookeend V1.5, Sunset Photoshoot
- Spookeend V1.5, Een mooie lente dag
- Spookeend V1.5, Uitgedeukt en Benoemd!
- Spookeend V1.5, Custom Luchtfilter
- Spookeend V1.5, Nieuwe kabelboom bouwen
- Spookeend V1.5, Gaten in het chassis
- Spookeend V1.5, Winterfoto’s
- Spookeend V1.5, Kabelboom brandje
- Spookeend V1.5, Opnieuw in de verf
- Spookeend V1.5, Gaten in het voorruit frame….
- Spookeend V1.5, Citro-Sport photo-shoot
- Spookeend V1.5, Herfst foto’s
- Spookeend V1.5, Lente foto’s
- Spookeend V1.5, Audio-System install
- Spookeend V1.5, Gaten in het chassis